Wednesday 28 March 2012

si merah si hitam dan dot..dot..dot..

Ape yang merah, ape yang hitam weh....moh dengar citer dulu ye..
ok last sunday aku dah dapat 'baby' baru tahu..lappy!
yang dulu punya rosak mungkin sebab faktor penyakit tua..sob..sob..
aku memula malas nak beli lappy baru tapi pikir2 balik buat rosak
terus tahap boleh jual takat dapat 10 ringgit tak payahlah kan..baik
beli baru terus..yang rosak tu kalau ada duit baru betulkan..
ok tapi kali ni lappy dibeli pakai duit sendiri!!! erkk..tapi sikit jelah..hahaha..
dan tambah duit dari bapak aku..tq bapak..baru ingat dapat tajaan sepenuhnya..hampeh (dip sahaja)

jadinya merasa la duit melayang dan hidup mandi tak basah makan selalu kenyang..eh..eh..
2 3 hari sebelum beli adalah survey dekat PAS dan lepas tu decide ke Low Yat pulak.
so mula-mula dah berkenan dengat Asus coklat warnanya..tapi tengah duk tunggu Asus diinstall
tetiba tokey tu dispaly fujitsu kaler merah..ok rembat fujitsu jelah..haha..selamat tak kena hangguk
dengan tokey kedai kan sebab banyak songeh. memula nak hangkot Toshiba tapi mak ai tak menahan
harege nya......terus lari budget haku! lainkali jelah..hahaha

ok..si hitam ni apekemende pulok kan...let me tell u a truth story....
pada suatu pagi yang hening...ayat ni selalu aku guna untuk karangan form 5..
aku tetiba terjaga dari tidur..aku cari hp atas katil tapi tak dapat ..
jadi aku meraba-raba lagi..arhhghh..mana ni..pap! ape bende lah sebatang ni.
aku rasa macam dapat agak jer..hah!! ambik kau bulat bijik mata aku tengok
spek mata patah *________________*

aku rasa tetiba dunia gelap weh..-wah exaggerate ayat bukan main.
terus takleh tidur sampai tengah hari sebab spek mata patah..
ishhh...aku dah blur kejap..licin lah duit aku..ermmm..semuanya nak jahanam
dalam 1 masa..tensi aku weh! memang masa ni otak aku jadi putus urat duk memikir.

ok isnin baru ni..aku terus buat spek..memang banyak taw sale, pakej semua tu..
ada tu pakej spek hanya RM150 n below...wahhh...aku senyum dah melebar..
tapi bila akak kedai tanya power berapa.." 700..." dan akak kedai pun reply dengan
lajunya "defuq"...ok tu tak..aku tipu..
ni yang betul.."adik terpaksa tambah duitlah sebab power banyak benorr..ok jap akak kira pakai sempoa jap..ok..total rm400..."
"wah..rm400??? ish tak boleh2..hidup kena saving sikit...
kena survey tempat lain pulak..so aku ke PAS.
satu kedai ni dia offer frame Polo, black -rm150 tambah lens jadi rm300..ok lah...ambik jelah..
nak murah gilos bukak kedai sendiri..>_____<

so sekarang aku agak sengkek..dalam fikiran nak buat ***** (hahaha..bisnes sangatkan....) dan jual dalam kolej, siap tanya
cara-cara buat lagi taw masa aku kelas BEL..tinggal modal je rembat dengan mak..hahahaha...
Insyaallah akan buat dalam masa terdekat..

p/s: bisnes dirahsiakan dulu sebab kalau dah berjaya baru diuar-uarkan..ala-ala ngade gittew!
       maaf pic nanti share kat sini.

No comments:

Post a Comment