Sunday 17 June 2012

makeover dapur

Pagi tadi, rasa lapar terus jer ambik beras, basuh then letak atas dapur..ingat
nak masak dalam rice cooker jer senang..tapi entah sapa lah menjahanamkan
rice cooker tu..cett! Pastu tengok kosong sangat bubur tu aku potong dadu kentang
dah tu campak jer dalam periuk. tengok dapur kemain lah kotor nya memang dari awal
aku masuk rumah sewa ni lagi. aku memang tak kuasa nak mengemas beriya pasal
geli banyak lipas n bebudak bilik lain langsung tak ambik kisah.

So, tadi aku ingat nak kesat dapur je pastu melarat kemas kabinet. Roommate aku
balik dari test terus tolong apa yang patut. Aku dengan dia bagai nak gile mengemas
dapur dan buang segala harta karun semua. wekkkk...gelinya sebab kotor nak mam..

Dah berjam jugaklah dok menyental satu dapur..perghhhh...bling-bling dapur rumah!
selera aku nak memasak pape nanti..tapi haruslah letak note besor2 kan
"SILA KEMAS DAPUR SETELAH DIGUNAKAN" , "BASUH PINGGAN ANDA"
huhu...kalau tak reti bahasa jugak, aku mampu urut dada jer...

Owh ye, punyalah nak bersih aku dok membasuh lah tingkap dapur yang ala2 macam
tingkap rumah vampire tu..hah! jap lagi ambik kau! orang bawah datang rumah sambil
maki marah-marah cakap lauknya masuk air yang aku siram..selamat aku tak bukak pintu
tapi Ika yang bukak..kalau tak perang mulutlah dengan aku..ye lah..macam mana
boleh kena air sampai masuk dapur sebab awning dapur punyalah besar..lantak kau lah
akak...-____-...

fridge tak settle lagi termasuk dengan hall yang macam kapal perang..emm nanti2 lah..
tapi sekarang dapur rumah sewa aku ni yang aku rasa paling bersih!!!! hahaha...
mekasih Ika tolong sama-sama bersihkan dapur puaka..ahakkss!!

p/s: hari-hari akan masak ke aku ni even dapur dah shantek sekarang??? uhuuu! :)

No comments:

Post a Comment