Tuesday 18 October 2011

tak berperikemanusian

sad story...tadi baru tinjau-tinjau kat blog peej burhan so bacalah 1 entry ni.....hurmm..memang kejam sangat bila sebuah van yang putih suci tapi suka-sukahati telah melanggar seorang kanak-kanak yang baru je berumur 3 tahun dengan selambanya! saya tak sanggup nak letakkan video tu sebab terlampau sadis dan juga sedih. 

Negara China memang orangnya sangat kejam-kejam dan kejam kerana langsung tak menghiraukan budak tu yang dah terbaring atas jalan. dia juga dilanggar lagi sekali oleh manusia yang banyak makan pork barangkali dan terus pergi..walaupun dah 18 orang dok lalu lalang kat tempat kejadian, tapi tak ada yang sudi menghulurkan bantuan. why???!! why!!? lagi sadis dan sakit hati bila sekadar melihat tanpa memberikan pertolongan..SERIUS KEJAM!

tapi mujurlah seorang makcik cleaner telah mengalihkan kanak-kanak itu dan mungkin faktor lambat menghantarnya ke hospital, the kid was coma..si ibu telah meraung-raung dan mungkin merasa kesal kerana terlepas pandang anaknya yang pergi ke tengah-tengah jalan raya dan accident. 
people in street of Guangzhou, Foshan so heartless...hope the kid can survive dan getting well soon. 
semoga orang yang jahat tu dibalas cash! 
so let's pray for the kid ya!..

1 comment:

  1. hi...sye pun mengikuti criter yue yue ni..cian tol ngan bdk ni, x paham la undang2 kt china ni..entah le dunia2!

    ReplyDelete