Wednesday 28 March 2012

emo

huhuhu...aku cetek pemikiran betul kalau nak wat title untuk post ni..semua macam tak selari jerk dengan cerita. Tapi takpe..kat sini aku nak sharelah sedikit luahan rasa dari Mak Jemah..wah kantoi ambik nama Johan dalam slot Era kan..tak per pelan-pelan kita kayuh ye..
ok malam tadi selepas Maghrib dalam pukul 8 cenggitu, aku dengan Sam pergilah PAS nak pergi amik spek mata. Otw ke sana lalulah depan Stadium kat Giant Shah Alam tu..aku tak beragak pun terus laju je mulut.
aku: " eh..eh..museum tu kan macam bentuk *%#!@$...hahaha..tinggal letak benda tu je kat tengah.."
sam: "(senyum je)...
pastu terus dia eh...eh..
sam: museum???? hahahahaha...stadium cakap museum?? huhuhu...
aku: erkk..?????  (arghhh!! pesal boleh salah ni??!!-dalam hati) 

dah sampai tu teruslah ambik spek dan balik..malas berlama-lama dalam tu...so perut sudah lapar, mana mau cari kedai best nak makan..aku ada suggest nak makan kat Padang Jawa sebab nak rasa ayam penyet. Dia tak tahu jalan jadi macam mana mau pergi lah deyyyy!!

ok terus cakap jom try dekat area Bukit Jelutong..mana tahu sedap kan..kat situ aku pergi pun mamak, SR, & Kfc sahaja..kedai lain tak pernah try..jadi mau try satu kali..sedap moh kita pergi lagi..wah sampai jer terus pusing area tu..banyak pilihan taw..An-nurs, Kayu Manis, Restoran Mak Jah( eh yeke?..aku lupa), pastu ada lagi lah...
so decide punya decide..aku punya confident level adalah tinggi pilihlah Kayu Manis. Sebabnya tengok macam sedap dan ramai orang..

ambik seat tepi dan waiter pun hantar menu book..beleklah kan..terkujat jugaklah aku sebab macam defuq makanan ko mahal camgini..sedap sangat ke? ok takper..mungkin sedap kot & banyak portion tu sebab mahal..choice untu nasik hanya ada 5 tak silap aku..nasi ayam pandan, Chinese fried rice, nasi putih, nasi ayam, lagi dah tak ingat..mana ada tomyam2, sup, alah makanan macam kat restoran biasa..nak kata high class sangat kedainya memang biasa jer..ok tak per Sam pilih nasi ayam pandan & Abc with chocolate topping...aku tak order pasal dah full perut makan mee maggi sebelum keluar tadi..

sampai jer Abc, aku dengan Sam pandang each other..cenggini punya Abc cost me rm6.90?? sangat cibs ok.......no ice-cream just topping with choc yang pahit..letaklah hersyeh's syrup yang choc tu..barulah enjoice nak hadap weh..portionnya sebijik-sejibik macam abc yang korang makan kat mamak or gerai abc...ishhh..hangin aku..pahit betul lidah ni tahu...memang takder special about this abc..ok aku bagi 0...hahaha..siap ada markah kau!

tetiba waiter tu cakap yang nasi untuk nasi ayam pandan tu licin dah (mungkin dia nak suruh kitaorang macam wwwawaahhhh!! mesti sedap nasinya sebab habis..urgh..mungkin jelah..)
kitaorang cakap belasah jelah nasi pemenda pun..later sampai lah nasik tu..tak menarik ok!! sendu jer aku tengok..no attraction at all..tapi tulah dont jugde book by its cover..dalam hati harap sedaplah kan...nasi tu ada ayam pandan 2 ketul, timun 2 kpg, kacang tanah, sambal yang kaw2 rasa sambal petai, dan telur rebus 1/2....

ok suap ke mulut...hampeh...but it cost me rm9.90!...tensi haku owhh!-sorylah kalau kata aku macam kedekut ke hape..bagi aku kalau makanan ko tak sedap tapi mahal melampau memang tak r aku nak pergi makan kan..

sam: better ke Kopi O Shah Alam tadi...
aku: aah lah..berbaloi kot kalau ke sana tadi..mahal tapi sedap n puas hati..
sam: ok..u salah pilih kedai..nasib tak order 2...
aku:....urmmmm....

memang tak habis nasi n abc tu..bagi akulah kan kalau tengok dari kedai tu tak der lah grand pun weh..tapi mahal yang amat tak kena dengan ketidaksedapannya..ok tapi at least dah tahu kan..so lepas ni no more Kayu Manis Restaurant...terus aku teringat kesedapan mee udang Old Town...wahh..leleh2 air liur..

otw balik, lampu merah so stop..ada 2 kereta kat depan kereta Sam..
aku: dah green, why tak gerak kereta depan ni..
sam: rosak kot..(bagi signal dan terus ke belah sana)
aku:dah cepat nanti red light... alamak tak sempat...red light...(*____*)

ceh bukan kereta rosak!! kereta tak kemik pun weh!!! kereta iswara maybe kiss bontot honda tu..bukan accord pun..kereta pun dah lama tak basuh sebab nampak kotor berdebu..tak kemik pun...calar pun tak nampak..yang bangang nya why settle tengah jalan!!!!!! ingat atas jalan tu tulis besar nama kau ke weh...lainlah kereta kau kemek or teruk..dah taw calar manja tu park lah kereta tu tepi jalan ke..napalah cerdik sangat cina tu settel kat tengah jalan..adui kan dah menyusahkan orang lain..susah ini olang, manyak makan Bak Kut Teh ka???

bye!!

p/s: hahaha..marah betul citer kak jemah kita diatas ni..hakulah tu! gadis emo.

No comments:

Post a Comment