Friday 6 January 2012

kawang-kawang

aku kalau dapat tahu siapa yang suka n siapa yang tak suka aku memang aku da check kat stats macam yang ada dalam dashboard blog ni..miahahaha..buka apa, sebab kadang2 kita beriya-iya je kawan dengan dia tapi dia punya menyampah kat kita, Tuhan saja yang tahu..T_________T

tapi memang tak mampulah nak tahu kan siapa lawan siapa kawan..so kena pandai2 bawak diri dalam bersosial ni supaya tak terpedaya dengan segala macam tipu helah si kawan yang sebenarnya bukan kawan.
nak cari best friends forever memang bukan senang beb! sebab term of best friends forever ini bagi aku setelah dimelayukan adalah kawan dimasa susah dan juga senang..aku rasa ada tapi serius tak ramai macam team bola sepak Felda FC..(ehh..motip sangat) LOL.

frankly speaking, (eceh orang putih dohhh!!)..aku memang memilih kawan. bukan memilih macam ko kaya macam Mark Zukerberg, hot macam Paris Hilton, dan seangkatan dengannya aku nak kawan..tidak kawan2..aku tak heran sebab bukan aku kaya n hot pun nak memilih kawan2 yang cenggitu..aku memilih kawan yang faham, terima aku seadanya, masuk kepala n paling penting nampak kejujuran dalam berkawan..

eh korang paham tak apa aku bersohseh kat atas ni? ke tido? hahaha..ok sambung sikit lagi k. Fyi, aku da 3 tahun beberapa bulan dah kat Shah Alam sebab study tapi selama jangka masa ni, aku tak pernah ada best friends. sian kan? awal2 dulu adalah kot tapi puuffff we are not best friend anymore. people can change n enviroment too ..after tu aku boleh cakap memang aku takda real best friend n just En.Sam yang aku rasa bf n kawan terbaik aku until now..

aku rasa zaman sekolah dulu je aku memang ramai kawan baik (actually 5-6 orang je) yang sentiasa ada plan buat bbq dan tidur kat rumah kawan kerana suka bergosip..hahaha..owh fyi, dulu habit aku suka tidur rumah kawan, sampai mak aku dah tahu every friday aku dok mengangkut baju tidur kat rumah kawan perempuan aku. kami tidur lima sekawan biasanya. kami adalah Gossip Girl, korang mampu? T_______T
tu dulu jaman sekolah, sekarang tidak lagi..:(..masing-masing dah ada yang kahwin n punya anak..aku je masih kertu disini....

motif tajuk aku 'kawang-kawang' adalah sebab nak attract korang membaca entry ini hahahhaha..mesti korang da macam:
"da fak! kejadah hape kawang-kawang nie?? makanan, nama tempat or spesis serangga seperti rama-rama??!"...
hanya mereka yang berasal dari salam Pantai Timur je menggunakan kawang-kawang especially dari daerah Kemamang dan sama kawasan dengannya.. hi3..T_________________T

p/s: kawan yang baik adalah kawan yang susahnya disebelah dan senangnya disebelah juga. tapi susah nak
      cari. bila da ada jaga macam jaga diri sendiri..bye :)

No comments:

Post a Comment