Tuesday 29 November 2011

hijrah



gambar diatas dah 2 tahun..masa
anak saudara kahwin..aku rasa cute bila
tengok gambar ni....
ehhh...nape mata korang berdarah??! hahaha..
ok..citernya, aku saja letak
selendang atas kepala then terjadinya
gambar tersebut..p/s: rambut tepi aku
selebet atas dasar peluh yang tak hingat..maaf!

ok berbalik kepada story..
terfikir sejenak aku bila ramai suka
tengok aku berhijab..lagi2 mak aku..
katanya nampak manis pada pandangan
matanya..

terfikir lagi aku bila En.Sam mintak
aku berhijab bila sampai enviroment
baru..(maksudnya..kalau boleh berhijablah
dari sekarang tapi dia takut aku tak ready dengan
pertanyaan orang, pandangan n bla..bla..so
bila aku start dengan komuniti baru, mereka dikomuniti
baru akan kenal aku sebagai perempuan yang
mengenakan hijab for the first time sight)

ditambah lagi dengan rakan yang aku
rasa macam aku yang dulu bertudung
darinya tapi hari nie aku dulu nampak
dia bertudung..

niat da ada..hati kata ya tapi hasutan
syaitan direjam tu lagi kuat menghasut
aku supaya bila orang tanya bila nak
bertudung atau hati aku kata nak bertudung
tapi aku kata tak sampai serulah,
tak sedialah, bla..bla..n bla..........

difikir balik aku ada berjanji sebelum
tiba tarikh 17.07.2011 aku nak mula
berubah sebab aku rasa tetiba something
yang aku rasa nak berubah..tapi tu la..
tak jugak berlaku...
setan sume tu kan..

entahlah..aku banyak kali berangan-
angan dalam bilik sambil menggayakan shawl
yang aku suka beli tapi tak pernah pakai
keluar melainkan ada majlis tertentu yang
memerlukan aku berhijab..

buat pengetahuan semua, walaupun aku
tak berhijab tapi aku da pernah beli 4 helai
tudung/ shawl, syria eh macam2 lah!
itu setakat yang aku ingat lah..tapi sayang..
aku tak pernah mengenakannya...
sayangkan??

mohon diberi aku kekuatan dan sikit2
peluang supaya aku berada dijalan yang
diredhai...
pray for me! tq....











mak datin ...hakktuuiihh!

sweet like a choc!! i puji diri i..sila muntah darah...

last malay girl....huahahaha...






LAYANKAN SAJA AKU NIE.....hakuna matata...:)

2 comments:

  1. aah memang comei...hahhahakktuiihh..hi3
    kita da fllow blog u..u follow me lah pulak....(paksa!)

    ReplyDelete