Sunday 6 May 2012

aduan rakyat bersama cik wan

Aishhh..hari2 mengeluh jer aku dengan roomate sebab nya bilik kecik tapi kena bayar rm150..ye aku tahu korang yang baca mesti kutuk aku sebab setakat bayar sebulan 150 pun kecoh + kedekut..bagi aku memang mahal sebab aku bukan anak orang kaya..:) kalau kaya aku sewa satu bijik rumah sini n duduk sorang2 macam monyet..(pehal monyet disebut2 pun entah ler..)

Bagi aku tuan tanah rumah nie langsung tak consider...dah berbuih sawan babi mulut aku mintak kurang sikit..tapi ibarat mencurah air di daun keladi (see, berperibahasa bagai dah aku). ermm...memang fully furnish tapi ya ampun..meh aku list kan..

peti ais          - sendu jer rasa sejuknya..(aku duduk dalam setahun pun tak beku)
mesin basuh  - tak boleh basuh, spin jer..
kipas bilik     - baru beli sem ni..tu pun aku dengan roomate beli dulu n cut dari duit sewa last month
kabinet dapur- *jeritmacamoranggila*  (banyak lipas n serabai)
lampu bilik   - on, off, on, off..mencik!!! aku jugak yang kena pulas2 starter lampu tu! (betul ke tu  
                        namanya?)
sinki toilet    - bocor `ye..ko basuh pape pun tak ada makna sebab air laju je kuar kebawah bukan 
                       ke salur..

mesin basuh tu memula elok sem lepas tapi entah macam mana budak rumah ni guna masa kitaorang cuti sem, habes rosak..spin tak leh pakai just boleh basuh. aku ada buat aduan pada tuan rumah pasal mesin basuh tapi bertahun angin jugak dia datang nak repair. So ada satu pagi tu, dia datang, tapi aku tak keluar sebab malas layan dan dia deal lah dengan budak rumah yang lain. so, lepas dia blah, aku apa lagi terus pi dapur tengok mesin basuh yang aku ingat dah elok.

sekali aku tengok eh dah tukar baru! sekali datang dekat entah zaman nenek dia punya dia p tukar dengan yang before this. warna hijau buruk yang zaman dulu tu n rosak part nak basuh tapi spinner lak elok..apakah??? tuan rumah oh tuan rumah..sama jer oi kekdahnya...:(
aku dah lama tak basuh baju semua hantar dobi jer..sotong n pari aku aje yang aku basuh sendiri sebab kang terkejut orang dobi tengok macam roti kirai.hahaha (tipu jer) :)

tu bercerita tentang furnish yang ada dalam rumah ni..korang tak tengok macam mana keadaan rumah ni dibahagian living room, balkoni dan juga dapur..masa aku masuk rumah ni..mak aisshhh!!!! pitam aku sebab rumah banyak barang buruk stok lori sampah dah patut ambik. Aku tak tahu barang2 tersebut peninggalan budak mana yang duduk dalam rumah ni dulu..bukan sikit tapi menggunung kau!!
aku ada complain kat tuan rumah pasal barang yang macam sampah ni n suruh dia buangkan lah..dia boleh cakap suruh aku dengan roomate buang sendiri!! sungguh whatthefish...*______*

lepas tu aku kira redha jer lah..aku malas dah nak complain2 kat tuan rumah sebab buang air liur aku je..janji bilik aku kemas sudehhhh...udah lah enviroment dalam rumah macam kena langgar dengan gajah..ada lagi housemate yang "prihatin" -matakeatastangandidada* pergi hangkut barang2 bawak dan letak kat living room... bilik si polan itu besar lah sikit dari bilik aku dengan roomate ni tapi masih barang dok bersepah kat luar..

kesimpulannya, rumah aku duduk ni kalau bakal mak mertua masuk memang dia lari ganti-ganti dengan bakal pak mertua....bilik aku dengan roomate jer sejuk mata memandang walau sempit boleh berlaga bontot kalau berjalan.

aku sekarang sibuk ushar rumah sebab ingat nak pindah je lepas ni.. satu jer aku suka rumah ni sebab ade U.. U ape?? U pikirlah sendiri...wakakaka..(gelak mintak sekeh)

yang benar: karam singh versi putih

p/s : dah macam menaip surat pada Aduan Rakyat TV3 jer...>______<



No comments:

Post a Comment