Sunday 6 May 2012

tipu cikgu pasal cita2


wah kemain lagi kau ye tipu2 cikgu ni...eh tipu sunat tak apa kan? amboi mazhab mana lah aku pakai ni ye? hahahaha..
aku tipu cikgu waktu sekolah rendah dulu, alah bukan tipu apa..kan masa sekolah rendah cikgu2 sibuk jer nak tahu apa impian, cita2, hobi segala...korang mesti pernah alami benda sama kan? kalau tak memang lah tipu berdosa masuk api neraka taw. So aku antara orang paling menggelabah sebab aku sendiri pun tak pasti apalah cita2 aku...gila lah aku! ish cikgu memang suka wat i camni taw...uhukkss..>____<

masa kawan2 duk gebang2 dengan cikgu, aku kat belakang fikir apalah cita2 aku ye?..arhhggh tipu or hentam jer lah! tipu tu bila aku ada cita2 memang aku minat sangat nak jadi tapi takut kawan or cikgu gelak, aku tipu n cakap jawapan standard bagi cita2 ni..aku tengok kawan aku sorang nie, dia tiap kali cikgu tanya apa cita2 mesti dia jawab polis cikgu! aku apa lagi..copy n paste jer r kadang2..padahal aku tak pernah minat pun nak jadi polis ni. 

tapi biasanya aku pun baik punya cakap nak jadi doktor ! hahahaha (dalam hati berdekah2 aku gelak) biar betul! honestly, aku dulu time sekolah rendah memang suka gila n suka bersaing dengan kawan2 nak dapat markah bagus dalam Science, tapi Math aku memang vangang! (*__*) cikgu Math fed up sampai tulis pada kertas aku '20%-menyeramkan', 34%-menakutkan, etc...huhuhu..hah cam mana? Math tolol kau nak jadi doktor..
tapi aku bangga sikit r pada diri aku sebab masa UPSR result Math aku memang ajaib giler! berkat kesabaran mak n Angah (bff) aku yang ajar Math within 1 month jer. tq!!
 -maaf tetiba masuk acara selingan-~~~~

ok kita continue balik story cita2 aku tu.. dah masuk sekolah menengah pun aku cikgu masih nak tanya apa cita2 kitaorang. aku kadang2 rasa wth...tanya cita2 tu termasuk dalam syllabus pengajaran ke?? habis soalan sama jer tanya..aku pun apa lagi..cam biasa r..hahaha
 
tapi alih2 tengok, masa kecik cakap nak jadi doktor kan? hah hambik jauh menyimpang dah wei...memang tak ada kena mengena pun. Gua berjiwa seni lah pulak! doktor jadi seni..acuan apa lah aku guna..LOL
k bubbye kawan reader busuk macam! thanks fore reading..:)


cita2 saya jaga anak! aduh!! (kena sekeh dengan mak aku)


p/s: ingat dah masuk U lec dah tak tanya pasal cita2..ada lagi yang tanya! hurmmmm...:(


1 comment:

  1. bgtau la lecturer tu cita2 nak jadi suri rumah.. hehehe

    ReplyDelete