Thursday 3 May 2012

pekerjaan yang pernah aku kerjakan...

Sebelum korang sudi baca post ini, diminta berdoa supaya tabahkan hati, tenangkan jiwa sebab boleh tahan panjang post ini...:)

Fuhh...lama lagi nak grad..:( 
aku memang dah plan kalau grad je aku memang nak kerja terus..tak mo ar duduk lelama kat rumah menambahbaikkan spare tyre serta muffin top yang ada..uhukk (>_______<)
sebab nanti naik pelamin  memang buruk lah kan kalau perut kau dah boleh tumpang letak cawan!
ada orang tu dah cakap awal2, nak aku slim je tang perut tu..ahahaha..
(lambat lagi kawen, tapi gatal2 je cakap2 ni..)

owh, intro pun sudah tersasar dijalan ku ni...nak citer pasal kerja aku dulu2 ya?
ok let's go babe!!
dulu...after SPM, aku memang menggeletik nak kerja..sebabnya nak rasa experience cari duit sendiri dan penat lelah untuk mencari rezeki. (kononnya~~~~~)


owh kerja pertama aku adalah BAKERY SHOP!!

 
aku ushar kerja nie time dok beli cake birthday bapak aku bulan 12 ...
pastu bos tuh terima walaupun muka bos tu aku tak suka tengok..-bos perempuan muka garong-
first day aku rasa memang hazab r sebab penat nak mampus n dalam hati menyesal aku tak dok rumah je sambil tengok Astro...kui..kui..
tapi aku kuatkan hati untuk tahan pada hari kedua dan next2 day..
after 3 hari aku kerja, aku dah rasa biasa n memang have fun..

dalam bilik cake tuh just ada 5 6 orang include aku yang kena shantek2 kan cake tempahan atau cake yang akan display kat bakery shop..kitaorang tak campur dengan orang yang bakar cake tu so memang kau duduk dalam air-cond je r untuk hias cake..memang rasa heaven gile kot..
just imagine kau duk dalam bilik yang penuh kek shantek2, comel, kiut, wangi, colurful sume tuh!
rasa nak makan semua..!! :)
cheese cake, chiffon cake, tart, black forest, fondant cake, ice-cream cake, fresh cream cake, cupcake(aku kena handle cupcake) n senang cerita semua jenis cake even bird nest cake pun hado!

cupcake n slice cake aku yang handle..mula2 memang lah bangang sikit lepas tu aku paling terror (mintak lempang).....
cupcake doraemon, bunga2,  clown n etc..
slice cake tu lemon ade, blueberry, orange, coklat, n etc....

erm..pernah sekali ni, memang separuh nyawa dok kena tolong senior buat kek 9 tingkat! bukan untuk wedding tapi untuk tokong.~~~~~
just imagine cake tu coraknya hape...hahaha..tapi memang gilerlah penat kan..so bila aku penat, aku konon2 g keluar n masuk dalam peti ice besar gedabak tempat letak cake tu..pastu makan cake yang aku nak makan..hahaha..
aku kerja nak dekat 5 bulan jugak before aku masuk Uitm bulan July..so banyak benda jugak aku beli guna duit hasil titik peluh sendiri, belanja mak bapak Kfc dan tak saving langsung..uhuuu...
siap ada EPF tu yang tak tahan...last year aku check ada 6 ratus lebih..ok r tu..

second job aku adalah kerja di BUTIK LEVI'S masa break 4 bulan before masuk degree..
penat sebab nak kena layan customer dengan muka yang always atak sinyummm..
boss ok tapi ada sorang minah keje situ aku tak suka..nama dia aku lupa lak..sangat fussy..erghh..
owh, aku kerja seminggu lebih ke 2 week jer..sebab aku berhenti adalah dipujuk berhenti kerja n orang tuh rabunkan mata aku dengan duit n barang2...hahahah..sam..sam..luv u!
bapak aku pun sama siap belanja seluar levi's konon pujuk aku dok kat rumah tolong memasak..
memang aku kalau duk rumah bapak aku bagi duit untuk belanja tapi aku suka nak kerja sebab seronok n masa tu aku kerja sekali dengan Angah (kawan dari umur 3 tahun) yang mana rumah aku jalan 3 langkah sampai depan pintu rumah dia..(*,*)
last2 dia jer bertahan dengan member aku sorang lagi sampai abis cuti..
aku dapatlah gaji dekat 200 jugak..erm..jadilah..hahaha

kerja2 lain memang aku tak pernah buat lagi selain tolong kakak n abang aku kat kedai makan dia..seronok tapi penat gile time orang rmai nak mampus.! rasa nak pitam terus aku..so time tu duit aku memang masyuk r kan ditambah duit bulanan bapak aku bagi..tapi masuk je study, duit macam air laju betullll keluor nya......(shopping, makan, shopping, makan...)

teringin sangat ada duit nak bukak bakery shop!! oh my dreammm....uhukkk..
tak pun fotography for wed n buat hantaran untuk side income..!
So, apa kerja yang pernah korang kerjakan?????

p/s: kerja apalah nak buat ya lepas abes degree before dapat kerja menjamin my future..-bakery shop!
  


No comments:

Post a Comment