Monday 19 December 2011

oral test dap dup dap..

Alhamdulillah..lega aku bila oral test
for italy is done...tarik nafas n hembus
sehembusnyalah!
weh getar tahu lutut aku macam skru
semua longgar..

sebelum oral test we all do the listening
test. agak gila jugak ye sebab laju
sangat profesaressa Ilaria tu cakap,
sampai aku n the rest of the class tercungap-
cungap nak catch-up (situasi macam Diego
lari tak cukup nafas nak selamatkan bola dari
Nazmi Faiz yang nak membuat gol padu masuk
gawang Indonesia..)

da settle listening test part 2, Ilaria suruh bebudak yang
masih tak buat listening test part 1 kena sitting
for the testlah..
budak-budak yang nak buat oral test harini dia
suruh tunggu kat luar dulu..

sementara tu aku dah tercongak-congak nak buat ke tidak
oral test sekarang sebab macam tak yakin Malaysia
boleh..eh..eh..motiff...
intan, mawar n yang lain decide nak buat next week
monday..dieorang semua nak g makan..emm..
aku fikir balik..ish mana 1 ni..buat ke tak..
ahh..aku make a simple decision..so i do
the oral test!
tak cuba tak tahu ye dak??

after 20 minutes i guess..dia suruh sorang-
sorang masuk..
aku bagitau bebudak yang nak buat oral
sape nak buat dulu..semua suruh aku dulu.
aku buat-buat berani je lah..malas tunggu2.
da masuk tu aku terus je
"hola, buornosera..n bla..bla..bla..."
dia pulak senyum n cakap bravo..

aku ingat da settle..tetiba dia tanya soalan2
yang buat aku berpeluh dingin..selamat dapat jawab
jugak walaupun ada tergelincir sikitlah..
akhir sekali da selesai n she give me the mark..
23/30..aku senyum n tanya dia..
aku  : can i redo for the next week?
ilaria : i think ur marks it's quite good..but its up to you..

em...ok lah kot..kang elok2 nak lagi banyak dapat
lagi teruk..lagipun next week aku nak balik Pahang..
so macam mengganggu schedule aku je..
fyi, aku ada buat slide show tapi tak guna langsung.
memang bangang tapi selamatlah aku hapal..hafal.
aku cakap ok.."grazie e arrideverci profesaressa Ilaria.."
dan kami pun saling Ciao mengCiao...



 p/s: ciao-bye/goodbye
       arrideverci-bye-bye (formal)
       buornosera-good evening
       grazie-thank you
       bravo-smart

No comments:

Post a Comment